שר האוצר תוקף: "קטאר הגורם המעכב את שחרור החטופים"

פנחס בן זיו No Comments on שר האוצר תוקף: "קטאר הגורם המעכב את שחרור החטופים"

שר האוצר סמוטריץ ב"ועידת הביטחון של ישראל- מצב מלחמה" של תנועת הביטחוניסטים: "קטר היא הגורם המעכב את החזרת החטופים. משמרת את החטופים כקלף מיקוח לשימור שלטון חמאס". על האפשרות לעיסקה: "מי שאומר שאפשר להחזיר את החטופים בעסקה לא אומר אמת". על היום שאחרי: "אין שליטה ישראלית צבאית ואזרחית לאורך זמן בלי נוכחות אזרחית"

צילום: תנועת הביטחוניסטים, ועידת הבטחון של ישראל. צילום-דניאל סטרבו
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שב ותוקף את קטאר ואמר כי היא הגורם המעכב את החזרת החטופים הישראלים. "הרבה מאוד אינטרסים כלכליים מערביים גורמים ליחס המערבי הצבוע לקטאר. לקטאר יש אינטרס מובהק לשמר את חמאס. קטאר בשיתוף פעולה עם חמאס משמרת את החטופים כקלף מיקוח".

סמוטריץ' הוסיף, "ארה"ב יכולה לייצר נזק בלתי הפיך לקטאר ואני אומר את מילותיי בזהירות. אם גורמים נוספים במערב ילחצו על קטאר להחזיר את כל החטופים הדבר הזה יכול לגמור את המלחמה מחר בבוקר", אמר השר סמוטריץ והוסיף "אנחנו יכולים לקבל מחר בבוקר את כל החטופים לו קטאר מציבה אולטימטום חד משמעי לחמאס . לו העולם המערבי מציב אולטימטום לקטאר היא עושה את זה".

על החזרת החטופים: "אנחנו צריכים לומר למשפחות החטופים את האמת, מי שאומר שאפשר להחזיר את החטופים בעסקה לא אומר אמת. הדרך היחידה לעשות את זה הוא הכנעת חמאס. רק לחץ צבאי לא מתפשר יביא את שאר החטופים. אמרתי למשפחות השכולות שאני לא אשקר לכם. אני לא יכול להבטיח לכם כלום. אני יכול להבטיח לפעול על פי יכולתי ומצפוני וערכיי. אם נותנים לחמאס מה שרוצים הופכים כל יהודי בעולם יעד לחטיפה. הסיכוי היחידי להשיג את החטופים היא לחץ צבאי בלתי מתפשר ולחץ דיפלומטי.

על היום שאחרי בעזה: זה יחייב שליטה ישראלית ארוכת טווח בעזה- ביטחונית ואזרחית. או שאנחנו שולטים בעזה או חמאס. אנחנו שולטים צבאית ואזרחית באמצעות גורמים מקומיים לא חיילי צהל יפתחו סתימות בעזה. אין אופציה אחרת או שליטה ישראלית או שליטה של חמאס. אין שליטה ישראלית צבאית ואזרחית לאורך זמן בלי נוכחות אזרחית ובסוף נברח כמו שברחנו מכל מקום אחר. תהיה נוכחות ישראלית ברצועת עזה. יהיה שלטון צבאי ואזרחי בעזה, אם לא נהיה בעזה לא נהיה.

על חזית הצפון: תושבי הצפון יחזרו הבית בעזרת השם למציאות ביטחונית אחרת. אני לא יכול לפרט מעבר לזה על מה עומד, מעבר לקלישאה הזאת. הם יחזרו הביתה שלא ישקף להם איום. אני לא אומר כמה זמן זה ייקח ואיך זה יקרה. אני רוצה להיות הגון. אין לנו בלקסיקון את המילה כניעה. עם חפץ חיים שחוזר הביתה אחרי 2000 שנה ורוצה לחיות. אין לנו בלקסיקון להשאיר את אזרחינו חשופים לאיום.

את הדברים אמר השר סמוטריץ' בוועידת הביטחון של תנועת הביטחוניסטים



0 תגובות